V Kacanovech

free html hit
counter
Textové reportáže z výletů odboru z roku 2012 i s fotografiemi

název reportáže název akce datum autor
Novoroční turistický pochod
účast odboru na veřejné turistické akci Novoroční výstup na Žaltman 01. 01. 2012 J. Chudobová
Z Olešnice do Červeného Kostelce oklikou
výlet do okolí Červeného Kostelce 14. 01. 2012 A. Škodová
Sedm statečných v jedné stopě
Přejezd východních Krkonoš 21. 01. 2012 J. Wenke
Z Chotěvic do Hostinného oklikou
účast odboru na veřejné turistické akci Memoriál Jindry Axmana 28. 01. 2012 J. Baudyš

Účast odboru na veřejné turistické akci Novoroční výstup na Žaltman /01. 01. 2012/ aneb Novoroční provětrání

Po bujarém silvestrovském veselí, probdělé noci a ne moc optimistické předpovědi jsme se na Nový rok pozvolna scházeli na trutnovském nádraží a již tradičním způsobem hledali pohodu a zklidnění.
Jak jinak mohl tento den začít než vzájemným pozdravením a přáním všeho dobrého do roku 2012. Sešlo se nás 10, z toho 3 muži.
Odcestovali jsme rychlíkem do Malých Svatoňovic a zdolávali jsme kopec zasněženou krajinou s někdy kluzkým povrchem Cílem byl jako každým rokem připravený oheň k opečení uzeniny na rozcestí pod Žaltmanem. Také jsme posvačili podělili se o sladkosti a došlo i k pozvednutí sklenky dobrého přípitku.

pohodovou atmosféru u ohně snaží se vyjádřit snímek autora obrázku, jenž shodou okolností dorazil nezávisle na výpravě turistů KČT Lokomotiva Trutnov těsně po ní. Foto: L. Šlosar

Cesta do Radvanic už byla méně náročná a tak jsme měli dost času na prohlídku této tehdejší velmi průmyslové lokality. Času bylo dost a tak jsme oproti původnímu plánu došli do Chvalče, kde jsme obdivovali některé pěkně udržované chaloupky.
Ve 14.15 hod. jsme odjeli vlakem do svých domovů. Počasí nám docela přálo a výlet se vydařil.
Našlapali jsme 13 km.

J. Chudobová

Výlet do okolí Červeného Kostelce /14. 01. 2012/ aneb Z Olešnice do Červeného Kostelce oklikou

Na druhý letošní turistický pochod 14. 01. 2012 se nás na nádraží v Trutnově sešlo celkem 12, z toho 3 muži.
Kvůli počasí jsme proti původnímu plánu změnili trasu tak, že místo v Řešetově Lhotě jsme vystoupili v Olešnici u Červeného Kostelce.
Odtud nás vedla cesta přes pole směrem na Červenou Horu, přes Mstětín a dále lesní cestou po modré značce na rozcestí pod Boušínem a kolem hájenky jsme pokračovali stále lesní cestou k hradu Vízmburk a odtud k restauraci U Devíti křížů jsme poobědvali a posilněni pokračovali na nádraží do Červeného Kostelce.
Celkem jsme nachodili asi 14 km. Z počátku cestou z Olešnice dost foukalo, ale v lese už bylo příjemně, cesty schůdné a i sluníčko se ukázalo. Všem zúčastněným se příjemná procházka zimní krajinou líbila.

A. Škodová

Přejezd východních Krkonoš /21. 01. 2012/ aneb Sedm statečných v jedné stopě

V pátek 20. ledna 2012 z oblohy padá to bílé a mokré nadělení. Dělám školníka na CZECH SALES ACADEMY Trutnov, střední odborná škola s.r.o na Polské ulici a dvakrát musím tuto nadílku vyhazovat. To mě utvrzuje v tom, že naplánovaná trasa ze zastávky U dolu, Žacléřské boudy, Šímovy chalupy, Lví důl, Spálený důl, Emminou cestou do Horního Maršova nebude z důvodu velkého množství sněhu možné uskutečnit. Nechce se mi skoro celou cestu šlapat stopu.
Proto se rozhoduji o změně trasy. Utvrzuje mě v tom i telefonát Pepy z Kryblice. Večer to ještě konzultuji s Pepou I z Horního Předměstí, který také souhlasí. Ještě volám Marušce M, do Horního Starého Města, která měla zájem se zúčastnit, ale ta to odvolává z důvodu návštěvy rodiny. Ráno v sobotu 21.ledna 2012 je opět slušně v Trutnově nasněženo. Přesouvám se na autobusové nádraží, kde zjišťuji, kdo nebyl líný a dostavil se na tento tradiční přejezd. Schází se nás sedm (Pepa I z Horního Přdměstí, Pepa z Kryblice, Mirek II, Helena, Maruška - všichni z Trutnova, Vláďa z Jilemnice a já). Dále s námi po nově zvolené trase Pomezní Boudy, Rýchory, Trutnov pojede skupina šesti mládenců z Úpice. Autobus v 8:00 hod na Pomezky je plný a přes sněhovou kalamitu nás bezpečně dováží.
Pod přístřeškem Informačního střediska mažeme lyže ( modrý SWIX extra) a pak vyrážíme do vzorně upravené stopy, která nás v 10:30 hod přivádí k Lysečinské boudě. Na terase je volno, sedí tam i kamarádi z Úpice, kteří se chystají vyrazit. Domlouváme s nimi, aby dobře prošlápli stopu, jelikož za Lysečinskou už není strojově upravovaná. Dáváme si většinou polotmavé pivo z Náchoda a polévku.
Po občerstvení vyrážíme, jelikož přijíždějí další zájemci o místa. Sníh je super a tak nám cesta rychle ubíhá. Počasí je zamračené a na pláni u Albeřického hraničního přechodu to pěkně z boku fouká. Po příjezdu na Rýchorský kříž odbočujeme po žluté značce na Sněžné domky.
Sjezd po červené značce pro množství sněhu je super. Na Babí sundáváme lyže při přechodu státní silnice a pak sjíždíme k lomu. Sníh se zde změnil, je mokřejší a začíná nám to drhnout. Někteří přemazávají a bez problémů po 14:30 hod přijíždíme do Nových Dvorů. Navštěvujeme restauraci Dvoračka k občerstvení a zhodnocení letošního lyžařského přejezdu. Kamarádi z Úpice už tu jsou o mnoho dříve. Děkujeme jim za vzorné projetí stopy a po občerstvení se přesouváme k domovu.

společné foto na Lysečinské boudě - zleva Vláďa z Jilemnice, Helena z Trutnova, Joska /Pepa/ z Kryblice, Maruška z Trutnova, Mirek II z Trutnova, Joska I /Pepa I/ z Horního Předměstí a Joska II /PepaII/ z Horního Předměstí. Foto: neznámý kolemjdoucí

J. Wenke

Účast odboru na veřejné turistické akci Memoriál Jindry Axmana /28. 01. 2012/ aneb Z Chotěvic do Hostinného oklikou

V sobotu 28. 01. 2012 jsme uskutečnili další pěší pochod v tomto roce. Na nádraží ČD Trutnov se nás sešlo jedenáct i přes třeskutý mráz a odjeli jsme v 8.16 hod do Chotěvic.
Do výstupu z vlaku jsme se občerstvili a obrnili proti mrazu a vyrazili směrem ke kostelíku, po hlavní silnici se cca 500 m vraceli k Pilníkovu a zde odbočili směrem na obec Čermnou. Podél silnice je pěkné letité stromořadí, střídající se jasany s javory, jsouce obaleny sněhem a jíním.
Asi po 5,5 km jsme došli do obce, kde v místním hostinci bylo nejen občerstvení, ale i startovní listina, s bonusem jedné mandarinky pro každého. K jídlu byla výborná drštková polévka, káva, čaj, pivo a asi po hodině jsme pokračovali dále do Hostinného.
Šli jsme po značce - po silnici až ke kapličce, kde jsme odbočili vpravo. Mírně prošláplým sněhem jsme opatrně sestupovali lesem dolů, k potoku. Ten jsme po lávce překročili, vystoupali do vršku a to už byl okraj Hostinného. Prošli jsme parkem a kolem nových staveb došli na nádraží, odkud jsme odjeli za krásného zimního počasí v 13,21 hod do Trutnova.
Byl to pěkný výlet - pochod vydařil se a všichni byli spokojeni. Mnozí se již těší na další pochod ve Svatoňovicích na Zmrzlého Čepelku.

J. Baudyš

Můj E-mail: ludek(zavináč)slosar(tečka)cz
Jsi od 1.4.1999 v pořadí  . poutník, který zabloudil na tyto stránky a který se na ně bude vracet již zcela s vědomým úmyslem